Recenzia - Bright Starts Deka na hranie

Recenzia - Bright Starts Deka na hranie>
Hracia deka určite patrí medzi absolútne nevyhnutné vybavenie pre bábätko. Na hranie na zemi sa dá použiť v podstate akákoľvek deka. Funkciu tepelnej izolácie, zabezpečenie polomäkkého podkladu a hygieny určite splní rovnako dobre. Samozrejme podložky určené priamo na tieto účely sú navyše často vybavené mnohými originálnymi hernými prvkami a patria k dizajnovo najkrajším výrobkom pre deti vôbec. Veľmi som preto uvítala možnosť otestovať hraciu podložku od firmy Bright Starts. Tato podložka patrí so svojimi rozmermi 51 x 71 cm skôr k tým menším a je určená na hranie na brušku na podlahe. Pozrite sa na video recenziu, prípadne pokračujte v čítaní: Hoci je to výrobok 0+, využijete ju skôr od druhého či tretieho mesiaca života, kedy dieťa je už na dlhší pobyt na brušku zvyknuté. Je vyrobená zo 100% polyesteru. Vrchná strana je z hladkého materiálu so vzorom zvieratiek v žiarivých farbách, spodná je jednofarebná z netkanej textílie. Podložka nie je príliš silná, takže sa do nej dieťa nezabára. To je pre udržanie stability na brušku dobré. Podložka tým pádom ale nemusí byť dostatočne pohodlná na tvrdom povrchu. Povedala by som, že ideálny podklad pod ňu je koberec alebo plávajúca podlaha. Sama som si na ňu na plávajúcej podlahe ľahla a bola som prekvapená, že teplotný komfort bol výborný a ani ma nič netlačilo. Pri použití na dlažbe by som ale asi pod ňu dala na štvrtiny zloženú deku, pre zvýšenie mäkkosti aj kvôli teplu. Výrobca neodporúča použitie podložky v postieľke alebo v detskej ohrádke, ale ak je dieťa pod dozorom, nevidím ani v tom žiadnu prekážku. Náš trojmesačný synček podložku používa aj pri hre s hrazdičkou na chrbte, hoci je určená skôr pre "chvíle na brušku". Súčasťou podložky je aj polmesačný vankúšik. Ten je z rovnakého materiálu ako celá podložka. Vzorka na ňom je drobnejšia, a tak zaujme detské oko snáď ešte spoľahlivejšie než podložka. Vankúšik nie je k podložke pevne pripevnený. Ak by ste ale chceli, dá sa pripnúť pomocou pútok a krúžku. U nás vankúšik zatiaľ využitie ako opora pri hraní na bruchu nenašiel. Keď som na neho synčeka umiestnila, zaujímal polohu, za ktorú by nás naša rehabilitačná sestra asi nepochválila. Je ale možné, že vankúšik využijeme neskôr, až bude mať synček zvládnuté druhé vzpriamenie. Na vankúšiku sa nachádzajú tri pútka na pripnutie hračiek a štvrté je na hracej podložke. Hračky sa k nemu pripínajú pomocou krúžkov - "céčok". Systém je to dobrý, pretože podobné krúžky používa mnoho výrobcov, a tak môžete dieťaťu pripnúť obľúbené hračky, prípadne hračky ľubovoľne meniť, a tak pripraviť dieťaťu zakaždým inú zábavu. Len by mohli byť pútka o niečo väčšie, pretože "céčka" sa k nim pripínajú pomerne ťažko. K podložke sú dodávané dve hračky aj s pripínacím krúžkami. Žlté hryzátko - tigrík a hnedá opička. Tigríka synček veľmi neotestoval, pretože zúbky sa mu zatiaľ neprerezávajú, ale opička ho hneď nadchla. Mňa tiež. Má sympatický úsmev a vyzerá rovnako ako tá, čo je potlačená na podložke. Navyše sú dva spôsoby, ako ju pripnuť - za uško alebo za chvostík. Hračky sú plastové a umývateľné. Samotná podložka sa nedá prať, čo je škoda, pretože pri malých rozmeroch by nebol problém ju sčasu načas hodiť do práčky. Výrobcom je doporučená údržba vlhkou handričkou a jemným mydlom. U nás doma sa zatiaľ podložka výraznejšie neušpinila. Nejaké to grckanie som zotrela vlhčeným obrúskom a podložka aj veľmi skoro uschla. Hracia podložka je u nás často využívaná. Verím, že ju rovnako dobre využijú aj v iných rodinách. Pri cene do 18 eur predstavuje naozaj "veľa muziky za málo peňazí" alebo, ako je dnes zvykom hovoriť, dobrý pomer cena - výkon. Podložku BrightStarts zoženiete TU.